Mijn schoenzolen (van Skechers) maken een plakkerig geluid als ik stap. Kan ik hier iets aan doen?

Het is echt de onderkant van de schoen. Aangezien de zool uit meerdere delen bestaat, lijkt het alsof hij aan zichzelf plakt.

een week geleden
Pieterke
een week geleden
Meestal gaat dit na een tijdje over. Anders even bij een schoenmaker vragen.

Antwoorden (1)

1. Zijn je schoenen onlangs nat geworden? Dan kan het zijn dat er nog wat restvocht tussen de zool en de binnenzool zit. De snelste oplossing is in dit geval de haardroger. Maar pas op: niet te warm föhnen, anders kunnen de rubberen zolen smelten.

2. Het kan zijn dat je schoenen smakkende geluiden maken, omdat de binnenzool niet stevig aan de zool vastzit en er bij elke stap lucht ontsnapt. In dit geval kun je een beetje babypoeder tussen de zool en binnenzool strooien en licht inwrijven.

3. Als dit alles niets helpt, ga dan naar de schoenmaker. Hij kan nieuwe inlegzolen van kurk of leer in de schoenen lijmen. Kosten: afhankelijk van de schoenmaker en het materiaal tussen 10 en 20 euro.
een week geleden