Weet iemand oefeningen of een sport die je kan doen zonder je enkel/voet te belasten?

Ik heb een enkelblessure, en kan al een paar maanden niet sporten. Weet iemand oefeningen/trainingen of een sport (niet bij een club) die je kan doen zonder je enkel en voet te belasten? (Waar je wel moe van wordt?)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal vooral in het begin heel erg oppassen met sporten, voor sport heb je snel je benen en voeten nodig, dus belast ze echt totaal niet, en denk ook niet: ooh dat kan wel... NIET DOEN ik heb er ervaring mee, en ik heb er nog steeds last van. Ik ben in de zomer door mn voet gegaan, als je echt snel weer wil sporten zou ik een fysiotherapeut raad vragen.

Het beste antwoord

Zwemmen.
Het is een sport die voor de gewrichten de minste belasting met zich meebrengt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de beste manier van laag-belast bewegen.

Andere antwoorden (7)

Fitness :)

Als je naar een fitness centrum gaat kun je daar alles trainen wat je maar wilt (of juist niet wil).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pilates, yoga.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ehh je kan wel inderdaad oefeningen doen:
opdrukken
situps
en oefeningen waarbij je voet sneller beter wordt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met denksport heb je daar totaal geen last van...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt wel wat oefeningen doen. Echter, je hebt 2 benen...dus 1 enkel zal wel goed zijn.

Wat je echter ook doet, zorg dat de gekwetste enkel goed is beschermd...ingetaped of een bracket eromheen.

Een fitness centrum MET goede medische begeleiding kan je het best helpen. Liefst onder leiding van een fysiotherapeut.

Wel te trainen spiergroepen: Rug, Buik, schouders, bovenbenen (denk aan dat je enkel hierbij NIET belast wordt dus toestel goed laten afstellen.)

Thuis oefeningen: Je hebt dan nauwelijks trainingshulpmiddelen.
Buikspier oefeningen, "fietsen" met beide benen in de lucht, opdrukken vanuit je knieën. evt optrekken (als je iets als rekstok kunt gebruiken en je daar de kracht voor hebt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je geeft aan dat je een blessure hebt.
Dus ontzien is niet verstandig, langzaam aan zou je weer tot 100% belasting moeten komen, anders is het namelijk permanent letsul of zelfs een handicap.

Prof behandeling in sportschool door fysio is het verstandigste.

Spinnen met click pedalen, zodat je kracht kan opbouwen, dit kan ook met de roei machine.

Bandages zijn aan te raden op moment dat niet meer op machines zit. Je zult nog steeds vaak pijn hebben ga niet tever door je pijngrens heen, maar zonder pijn geen herstel, het moet gezond aanvoelen.

Sterkte met je enkel.